خبرهای داغ:
سردار غیب پرور:

رهرو شهدا بودن یعنی رعایت  کردن دو شرط فهم دین و باقی ماندن در مسیر/ شهید سلیمانی، بسیج را تکثیر کرد که یکی از آن‌ها انصارالله یمن است

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع) گفت: شهید سلیمانی، بسیج را تکثیر کرد که یکی از آنها انصارالله یمن است.
کد خبر: ۹۶۳۶۴۱۱
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع)  در اجلاسیه ۱۳۰۰ شهید کازرون که در راستای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس  در مجموعه ورزشی شهدای این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: کازرون مومن و انقلابی حتما، حتما پشتوانه ی محکم دارد. 

وی ادامه داد: اگر در گذشته تاریخ ایران نهضتی در شمال کشور به رهبری میرزا کوچک خان جنگلی انجام شد در جنوب کشور نیز  شهید رئیسعلی دلواری با پشتوانه علما و مردم به کرات به کازرون می‌آمد، هم نظرات علما را دریافت کرده و هم نیروهای انقلابی را جذب می‌کرد و مردم کازرون نیز حمایت‌های مادی و معنوی از این شخصیت بزرگ و برجسته را دریغ نمی‌کردند. 

 جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع)  افزود: شهرستان کازرون را بخواهیم بشناسیم  هم می بایستی در صدر اسلام جستجو کنیم وجود شخصت هایی مانند سلام فارسی(ره) را که منصوب به این منطقه و در طول قرون متمادی تا برسد به مبازره این مردم بر علیه استعمار پیر تا برسد به زمان حکومت ستم شاهی پهلوی دوم که 11 شهر حکومت نظامی در ایران شد که استان فارس کازرون، جهرم و شیراز اعلام شد. 

وی تصریح کرد: مردم کازرون زودتر از جاهای دیگر پا در رکاب امام راحل(ره) همراهی کردند و پیام امام را زودتر  از خیلی از نقاط کشور دریافت کردند و این یک سخنرانی و تعارف نیست، بلکه این یک حقیقتی است که می بایستی سجل و شناسنامه مردم کازرون را با این ها ثبت کرد و مردم کازرون را به علماء، شهیدان، رزمندگان، دیانت، نجابت، وقت شناسی، و بصیرت آنها باید شناخت. 

سردار غیب پرور خطاب به جوانان کازرون گفت: ای جوان های بدانید در شهری زندگی می کنید که سند افتخار شما هیمن است که از صدر اسلام به دفعات به تکرار ارادت خودتان را به اسلام عزیز ثابت کرده اید، آن زمان که خطر، تحدیددر دوران غربت اسلام آمدید، انقلاب شد و جنگ تحمیل شد و مردم کازرون جز اولین نفرات کازرونی ها  در جبهه سوسنگرد و دهلاویه در دفاع از کشور حاضر شدند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم کازرون را بشناسیم باید در صدر اسلام جست‌وجو کنیم، سلمان فارسی(ره)، صحابه نزدیک پیامبر(ص) را منتسب به این منطقه عنوان کرد و گفت: در دوران ستم‌شاهی در ۱۱ شهر کشورمان حکومت نظامی اعلام می‌شود که ۳ شهر شیراز، کازرون و جهرم از استان فارس بودند لذا مردم کازرون از دوران قبل از انقلاب فریاد مبارزه با ظلم ستم‌شاهی را سر دادند و پا در رکاب امام راحل گذاشتند و ایشان را همراهی کردند. 

غیب‌پرور با بیان اینکه مردم کازرون در لحظات سخت انقلابی پای کار بوده‌اند و همواره برهه‌های حساس را خوب تشخیص داده و ایستادند، گفت: تعداد شهدای کازرون را به جمعیت امروز آن نباید قیاس کرد، بلکه باید به ۴۰ سال قبل بازگشت که آن زمان جمعیت این شهر چقدر بوده است. بسیاری از خانواده‌های این شهرستان دو شهید تقدیم کرده‌اند. 

این مقام نظامی کشور اذعان داشت: وقتی یگان‌های استان فارس تشکیل شد، برخی از شهرستان‌ها فقط در لشکر ۱۹ فجر بودند و برخی دیگر در لشکر ۳۳ المهدی و به ندرت شهرستانی داشتیم که در هر دو لشکر نیرو داشتند، اما کازرون در هر دو لشکر نیرو داشت زیرا نیروخیز بود. 

 

رهرو شهدا بودن یعنی رعایت  کردن دو شرط فهم دین و باقی ماندن در مسیر/ شهید سلیمانی، بسیج را تکثیر کرد که یکی از آن‌ها انصارالله یمن است

وی  تأکید کرد: باید در این مسیر سخت و مشکل، صبر و ایستادگی داشته باشیم و این راه ،هزینه دارد اما رهرو شهدا بودن در رعایت  نمودن دو شرط فهم دین و باقی ماندن در مسیر است.

سردار غیب پرور  با تأکید بر اینکه قطعاً جبهه حق در مقابل جبهه باطل قرار می‌گیرد، تصریح کرد: ما دوران قبل از ظهور را می‌گذرانیم و خوشا به سعادت کسانی که از قافله جانمانند و موقعیت را درک کنند و دنیا آنان را نفریبد چرا  که امروز با دشمنان قسم خورده‌ای مواجه هستیم که انسانیت، اخلاق و عاطفه را نمی‌فهمند وگرنه مگر می‌شود در یک باریکه در عرض یک سال ۴۲ هزار نفر اعم از زن و کودک، پیر و جوان را شهید کرد. 

وی به تکثیر انقلاب و شهامت و شجاعت رزمندگان جبهه مقاومت در نبرد با رژیم پست صهنیستی اشاره و تصریح کرد: شهید سلیمانی، بسیج را تکثیر کرد که یکی از آن‌ها انصارالله یمن است و امروز شاهد شجاعت و جسارت آنان علیه مستکبران هستیم. 

غیب‌پرور همچنین رشادت‌های حشدالشعبی عراق، حزب‌الله لبنان و همچنین نیروهای سوریه و... را متذکر شد و خاطر نشان کرد: جنایتکاران صهیونیست دائماً هم بر خباثت خود دامن می زنند و  داغ سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله هم برای جهان اسلام هم برای جبهه مقاومت، داغ بزرگی بود؛ ولی خداوند جای آن را پر خواهد کرد. 

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) به شهادت شهید نیلفروشان اشاره کرد و افزود:  شهید نیلفروشان، معاون عملیاتی سپاه،  سرداری اندیشمند، اهل قلم، پرانرژی و خستگی‌ناپذیر بود که در راه مبارزه به آرزوی خود رسید. 

وی گفت: باقی ماندن ما در مسیر شهدا و انقلاب به شرط بستگی دارد؛ نخست اهل دین باشیم آن هم دینی که رهبر معظم انقلاب تبیین می‌کند؛ لذا درک شرایط انقلاب و داشتن چنین رشد و بالندگی ذهنی شرط اول است و شرط دوم هم ماندگاری و استقامت در این راه است. 

به گزارش بسیج، در این مراسم سید محمدمهدی میرداماد با مداحی در وصف شهدا،  خواننده انقلابی میلاد هارونی با اجرای سرودهای حماسی و انقلابی و  اجرای جدید گروه سرود مالک اشتر به نام رسم رفاقت حاضرین همراه بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار